Anunțurile pentru desfășurarea mobilităților de studiu se vor afișa pe site-ul UMFST la această pagină. În general, acest lucru se întâmplă în primele săptămâni din martie, dar îți recomandăm să urmărești regulat website-ul Universității.
Până finalizăm ghidul, te invităm să urmărești pagina dedicată ERASMUS a UMFST, secțiunea SMP, aici
Anunțurile pentru desfășurarea mobilităților de studiu se vor afișa pe site-ul UMFST la această pagină. În general, acest lucru se întâmplă în primele săptămâni din martie, dar îți recomandăm să urmărești regulat website-ul Universității.
Probabil unul din cei mai importanți pași spre desfășurarea mobilității de studiu este întocmirea dosarului. Vei avea nevoie de un CV Europass, scrisoare de motivație și cât mai multe documente doveditoare pentru activitatea ta științifică pe parcursul anilor de studiu. Toate documentele necesare le găsești aici. După ce dosarul tău e complet, acesta trebuie depus în timp util, conform calendarului de desfășurare a selecției.
După ce ți-ai depus dosarul, trebuie să te gândești în ce țară și oraș ai vrea să mergi. Pe site-ul UMFST este afișată o listă exhaustivă, cuprinzând toate destinațiile posibile. Trebuie să ai în vedere faptul că alegerea destinațiilor se face în ordinea din clasamentul final al tuturor aplicanților (așadar, cu cât mai impresionant este dosarul tău, cu atât mai mari sunt șansele de a fi printre primii care aleg destinația). Destinațiile posibile le vei găsi aici.
Comisia de evaluare va afișa clasamentul preliminar în termenul stabilit, după care urmează o perioadă scurtă pentru depunerea contestațiilor. În decurs de câteva zile, se va afișa clasamentul final și va avea loc întâlnirea cu toți aplicanții pentru alegerea destinației, în ordinea din clasament
În cadrul întâlnirii cu reprezentanții biroului internațional, îți vei putea alege destinația și, cu această ocazie, poți specifica durata mobilității (este la alegerea ta: semestrul I, semestrul II sau întreg anul universitar)
Dacă ai ajuns la acest pas, înseamnă că deja ți-ai ales Universitatea gazdă pentru mobilitatea ta. În acest pas, începe o muncă importantă pe care trebuie s-o desfășori pe cont propriu. Este o perioadă în care trebuie să afli cât mai multe despre Universitatea la care vei merge: planul de învățământ, modalitatea de desfășurare a examenelor, precum și să începi să cauți posibilități de cazare. Poți să contactezi biroul internațional sau secretariul Facultății ale Universității gazdă pentru a obține mai multe informații.
Da! Chiar dacă ai întocmit un dosar pentru selecția Erasmus din cadrul UMFST, acesta nu coincide cu dosarul pentru mobilitate la Universitatea gazdă. După ce UMFST trimite nominalizările către Universitățile partenere, vei fi contactat de Universitatea gazdă (dar îți recomandăm să cauți aceste informații și pe site-ul universității la care vei studia - pentru a afla data limită) cu mai multe detalii despre documentele necesare desfășurării mobilității. S-ar putea să ai nevoie de CV, Scrisoare de motivație, Nomination letter (o poți obține de la biroul internațional al UMFST), însă lista diferă în funcție de destinația aleasă.
Acesta este cel mai important pas pentru a-ți desfășura cu succes mobilitatea de studiu. Găsești șablonul pentru Learning Agreement aici. Trebuie să alegi cu grijă materiile pe care le vei studia în străinătate. Notele obținute se vor echivala cu materiile pe care le-ai studia aici în anul universitar următor. Scopul principal este să îți alegi în proporție cât mai mare aceleași materii care se regăsesc în planul de învățământ de la UMFST, dar în caz de incompatibilitate între programe poți să alegi și materii din alți ani de studiu (atât la UMFST, cât și la universitatea gazdă), în funcție de programa Universității gazdă. Trebuie ca la finalul mobilității să obții numărul minim de credite pentru a-ți putea echivala fără probleme anul de studiu, în funcție de perioada aleasă (semestru/an)
După ce ai întocmit Learning Agreement-ul după propriile preferințe, acesta trebuie aprobat și semnat de AMBELE UNIVERSITĂȚI: atât UMFST, cât și Universitatea gazdă. O dată validat, vei primi Scrisoarea de acceptare cu perioada exactă de mobilitate - zi/lună/an de la Universitatea gazdă, de care vei avea nevoie pentru întocmirea contractului financiar (detalii aici, secțiunea dosar de mobilitate). IMPORTANT: urmărește continuu pagina dedicată Erasmus de pe site-ul UMFST (anunțuri și informații utile aici)
Well done! O dată semnat contractul financiar, trebuie să te pregătești oficial de plecare! Experiența uimitoare va face ca tot efortul „birocratic” să merite. Îți urăm distracție plăcută și mult succes!
Din păcate, acest moment va sosi și, într-un final, va trebui să părăsești Universitatea gazdă. Asigură-te că ai toate documentele necesare la întoarcere. Toate aceste documente sunt specificate în continuare în cadrul secțiunii „Dosarul de mobilitate” de aici și în contractul semnat la plecare. Ca să-ți faci o idee, acestea sunt, fără a se limita la: certificatul de prezență, foaia matricolă, chestionarul on-line completat, etc. Din nou, te invităm să urmărești sursa oficială de informare, respectiv site-ul UMFST, secțiunea documente, și să ții legătura cu biroul internațional al UMFST în caz că ai nelămuriri.
Sperăm că te-am ajutat să descifrezi puțin pașii necesari pentru o experiență de neuitat. Nu uita, acest ghid este orientativ și nu este întocmit de Biroul Internațional Erasmus al UMFST. Îți recomandăm să urmărești site-ul UMFST pentru a fi sigur că toți pașii sunt urmați corespunzător. Îți urăm mult succes!
Dacă vrei să fii la curent cu toate noutățile sau să fii primul care se înscrie ca voluntar la cele mai iubite proiecte!